No et perdis el concurs 'Puja al tren'!

22 Feb 2018
05 May 2018

Les biblioteques del Penedès i el Garraf han posat en marxa una iniciativa en format de concurs, que dura fins al 5 de maig, per fomentar la lectura entre els adolescents, i incentivar l'ús de les noves tecnologies però relacionades amb els llibres i la difusió cultural.

El concurs tracta d'un joc ambientat en un viatge fictici en tren a través dels llibres. Els estudiants que participin han d’escollir el destí, i cada estació fa referència a un llibre diferent, de manera que han d’escollir per quina línia anar:

•    -   La línia vermella fa el trajecte de l’humor.
  •    -   La línia taronja és el tren de l’aventura i els misteris.
  •    -   La línia verda és la via de la realitat i l’experiència.
  •    -   La línia blava és la de la por, amb literatura de terror.
  •    -   I la línia lila et porta a l’estació dels clàssics.

Després de conèixer cada línia i escollir l’estació, els estudiants començaran el seu recorregut amb els llibres, i per cada llibre llegit, la biblioteca marcarà el seu bitllet. Per confirmar que l’han llegit, hauran de respondre un enigma.

A més, podran canviar de línia sempre que vulguin per arribar a l’estació que vulguin, l'objectiu és arribat al destí!

Els premis que es donen al final del concurs són individuals per a les noies i nois participants.

I la col·laboració del Museu amb el concurs 'Puja al tren' amb les biblioteques, amb la participació de Rodalies de Catalunya – Renfe, consisteix en premiar a l’escola de la qual hagin participat més estudiants, és a dir, que hagi incentivat més a la lectura, amb bitllets de tren per a tota una classe!

Podeu consultar aquí el fulletó amb les línies i els llibres corresponents a cada estació.