Skip to main content
Fundación de los Ferrocarriles españoles

Projectes en marxa

El Museu del Ferrocarril de Catalunya va obtenir el juny de 2016 el segell de qualitat de l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la Universitat de Barcelona.

Segell_qualitat

A més de les activitats presencials per a tot tipus de públics, el Museu col·labora en diferents projectes oberts amb diverses organitzacions. En aquesta pàgina es detallen alguns d'ells.

Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)

El Museu ha col·laborat des de 1998 amb la UPC, en diversos programes i actuacions: 


Des de l'inici es va establir col·laboració amb el professorat d'Enginyeria Elèctrica i mecànica per a activitats conjuntes de el programa educatiu del Museu. De manera que els estudiants que accedeixen a aquestes activitats visiten les locomotores al Museu i després accedeixen a el funcionament intern a través de laboratori de motors de la UPC.

Read more

Tutorització d'alumnes de el programa EPS (semestre Internacional de Formació Dual) (https://www.epsevg.upc.edu/ca/internacional ). És un programa de formació dual (EPS/IDPs) i hem col·laborat en diverses edicions. Dos supervisors, un professor de la Universitat i la cap de comunicació del Museu coordinen a estudiants de diversos països que realitzen un projecte per al Museu. Habitualment es treballen propostes de comunicació relacionades amb la difusió en línia de Museu, o l'educació, preparant activitats noves per als diferents públics. 


En l'edició del curs 2018-2019, el grup va crear una activitat per a estudiants de primària, amb l'objectiu de fomentar les carreres cientificotècniques entre els estudiants d'edats més primerenques, fent incidència especialment en les nenes. Es van elaborar quadernets en tres idiomes (castellà / català i anglès), un vídeo d'introducció i un personatge, Raily, que serveix de fil conductor i que el Museu incorporarà als recursos de l'àrea. 


En 2019-2020, es treballa en la creació d'un joc en format "scape-room online" i nous personatges (Presentació del projecte). Si vols jugar, fes click aquí.

Centre de Recursos de l'Garraf

Col·laborem des de 1998 en diversos projectes de divulgació de ciència i tecnologia dirigits a professorat de la comarca. També vam participar en el Comitè Organitzador i Comitè Científic de l'Simposi de Treballs de Recerca de Batxillerat i al Congrés de Ciències dels nens, entre d'altres projectes educatius adreçats als centres de la comarca.

Read more

Projecte Buchenwald

Des de 2012 col·laborem amb el grup de treball de el projecte educatiu conjuntament amb l'Amical Mauthausen i centres de secundària de la Comarca del Garraf i altres que s'han anat afegint a el projecte. En aquest marc, cada any es convoca el Premi Marcel·lí Garriga de Fotografia, en què la responsable d'educació participa com a jurat i que busca recollir la visió que aporten els joves sobre els camps de concentració i les seves experiències al visitar un d'ells.

Read more

Consell d’Innovació Pedaògica de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB)

Gestió i participació en la dinamització de el Programa d'Activitats educatives de la ciutat de Barcelona i membres de el Grup Impulsor de el Consell de Coordinació pedagògica. Un projecte que realitzem des de l'any 1998.

Read more

Ajuntament de Vilanova i l'Institut Municipal d’Educació i Treball

Gestió i participació des de 1998 en la dinamització de el Programa d'Activitats Educatives de Vilanova i la Geltrú.

Read more

Fundació dels Ferrocarrils Espanyols

Desenvolupament de projectes d'investigació o difusió internacionals (RESTRAIL, ILCAD, etc.) en col·laboració amb l'Àrea de R + D + I de la Fundació dels Ferrocarrils Espanyols.

Read more

Universitats estrangeres

Conveni de pràctiques d'estudiants de la Universitat de Hanze (Països Baixos) dins de el programa Erasmus +. Els alumnes han fet pràctiques al Museu del Ferrocarril de Catalunya durant el curs 2015-2016, amb un projecte d'avaluació i recerca documental sobre temes com la motivació, l'experiència en els museus, l'avaluació d'activitats i sobre didàctica en els museus.


• Merlijn Hulzenga i Roy Brons (estudiants).
• Gerda Jonker i Ana Grande (supervisores).

Read more